تـــــقــوای دل

« (فَإِلهُکُمْ إِلهٌ وَاحِدٌ فَلَهُ أَسْلِمُوا ۗ وَبَشِّرِ الْمُخْبِتِینَ )»

تـــــقــوای دل

« (فَإِلهُکُمْ إِلهٌ وَاحِدٌ فَلَهُ أَسْلِمُوا ۗ وَبَشِّرِ الْمُخْبِتِینَ )»

تـــــقــوای دل

« در هر مرتبه هستید،تقوا داشته باشید.آگاه باشید که فقر نوعی بلا است و سخت تر از تنگ دستی بیماری تن و سخت تر از بیماری تن بیماری قلب است . آگاه باشید که همانا عامل تندرستی تقوای دل است.
(نهج البلاغه؛حکمت 388)»

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری

جمعه, ۲۰ دی ۱۳۹۲، ۰۹:۲۶ ب.ظ

حکومت حضرت مهدی(علیه السلام) تجلی قدرت خداوند است و این اراده وخواست خداست که به این بنده صالحش چنان قدرتی بدهد که تاکنون به هیچ یک از بندگانش نداده است.

چه زیباست بدانیم او که می آید، چه می پوشد، در دستش چیست و با خود چه می آورد؟ براساس روایات موجود، هنگام ظهور، فرشتگان غرق شادی وسرورند. فرشته ای بالای سر  حضرت مهدی(ع) قرار می گیرد و فریاد می زند:ای مردم! این حضرت مهدی(ع) است، از او پیروی کنید.

تن پوش حضرت مهدی(ع)

پیراهن خون آلود پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله وسلم) در جنگ احد را بر تن خود دارند. پیراهنی که قطرات خون مقدس حضرت(ص) بر آن ریخته شده است. امام صادق(علیه السلام) به یعقوب بن شعیب می فرمایند:"آیا نمی خواهی پیراهن قائم آل محمد(ص) را که در روز ظهور به تن می کند؛ به تو نشان دهم؟" عرض کرد: آری. امام صادق(ع) صندوقی را طلبیدند، پیراهنی از آن بیرون آورند و در مقابل یعقوب باز کردند. یعقوب می گوید: ناگاه چشمم به آستین چپ پیراهن افتاد که آغشته به خون بود. حضرت فرموند: "این پیراهن رسول الله است. روزی که دندانهای پیشین حضرت را شکستند، این پیراهن راپوشیده بود و قائم در همین پیراهن قیام می کند." آقایمان عمامه ی سفید جدش پیامبر بزرگوار اسلام(ص) را بر سر مبارکشان می گذارند.


سلاح حضرت مهدی(ع)

سلاح ایشان کلاه خود و زره و شمشیر ذو الفقار رسول الله(صلی الله علیه و آله وسلم)است. امام صادق(ع) داشتن سلاحهای باقی مانده از رسول الله را از نشانه های امامت می دانند. حارثه بن المغیره نصری گوید: به حضرت امام صادق(ع) عرض کردم: امام به چه چیز شناخته می شود؟

فرموند: به سکینه و وقار.

عرض کردم: و دیگر به چه چیز؟ حضرت فرموند: او را به وسیله شناختن حلال و حرام می شناسی و به نیاز مردم به او و بی نیازی او از مردم و همچنین سلاح پیامبر نزد اوست.


پرچم حضرت مهدی(ع)

پرچم پر افتخار پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) که حضرت جبرئیل امین در روز بدر برای پیامبر(ص) آورد و با به اهتزاز درآمدنش مسلمانان پیروز شدند، همراه مهدی(ع) خواهد بود. امیر المؤمنین علی(علیه السلام) نیز در بصره این پرچم را به اهتزاز درآورد و چشم فتنه را کور کرد. مؤمنان اصرار ورزیدند، حضرت پرچم را در صفین نیز باز کند، ولی نپذیرفتند و فرمودند: "این پرچمی است که بعد از من کسی جز حضرت قائم صلوات الله علیه آن را به اهتزاز درنمی آورد." امام صادق(ع) درباره ماهیت و جنس این پرچم فرمودند:"به خدا سوگند، این پرچم هرگز از جنس پنبه و کتان و ابریشم نیست. بلکه از برگهای بهشت است که جبرئیل آن را آورد وپیامبر در روز بدر برافراشت. سپس جمع کرد و به دست علی داد. این پرچم همچنان نزد علی بود تا در روزجمل آن را باز کرد وخداوند فتح و پیروزی برایش آورد. آنگاه آن را جمع کرده، کنارگذاشت و اکنون نزد ماست و تا قیام قائم کسی آن را باز نخواهدکرد."

 

ذخایر حضرت  مهدی(ع)

تمام آثار پیامبران و سفرای الهی از آدم تا خاتم نزد مهدی موعود(ع) است که در موقع ظهور هم با خود می آورد. مهمترین این آثارعبارت است از:

1- عصای موسی(علی نبینا و علیه السلام)

امام محمد باقر(علیه السلام) می فرمایند: "عصای موسی، پیش از آنکه در دست موسی باشد، عصای آدم بود. سپس به شعیب و بعد به موسی بن عمران رسید و اکنون این عصا نزد ماست. رنگ این عصا همچنان سبز است و به همان شکل اول خود باقی است. اگر از آن بپرسی، پاسخ می دهد. این عصا برای قائم ما ذخیره گردیده است. او با عصا همان کاری می کند که موسی انجام داد..."

2- حجر موسی(ع)

سنگی که حضرت موسی برآن زد و چشمه های آب از آن روان شد، نزد امام غائبمان(ع) است. وقتی حضرت اراده کوفه می کنند، یکی از یاورانش فریاد می زند: هیچ کس آب و غذا برندارد. آنگاه حجر موسی بن عمران را بر شتر می نهند و همراه خود می برند. در هیچ منزلی فرود نمی آیند، مگر آنکه چشمه ای از آن سنگ روان می شود. گرسنگان، بی نیاز و تشنگان، سیراب می شوند...

3- تابوت سکینه

این تابوت از زمان حضرت موسی(علی نبینا و علیه السلام) نزد پیامبران بنی اسرائیل بود.

امام صادق(ع) درباره آن می فرمایند: "این همان صندوقی است که خداوند برای مادر موسی فرستاد تا نوزادش را در آن قرار دهد و در دریارها کند... . حضرت موسی در پایان عمر، الواح و زره و همه آثارنبوتش را در آن قرار داد. " به گفته برخی از محققان، تمثالهای پیامبران خدا در این تابوت جای داشت. بنی اسرائیل این تابوت را در جنگها با خود حمل می کردند و در پرتو آن پیروزی به دست می آوردند. قائم آل محمد(ص) هنگام ظهور و رفتن به سوی بیت المقدس، آن تابوت را همراه خاتم سلیمان و الواح موسی(ع) بیرون می آورند.

4- مجموعه ای دیگر از آثار انبیا

امام صادق(ع) می فرمایند: "الواح و عصای موسی و خاتم سلیمان نزد من است. ظرفی که حضرت موسی در آن برای خدا قربانی می کرد، تابوتی که فرشتگان آن را حمل کرده، آوردند و نیز نامی که پیامبر خدا برای حفظ مسلمانان از تیرهای مشرکان، آن را میان صفوف قرار می داد، پیش من است. آری، پیراهن حضرت آدم(ع) حضرت یوسف، ابراهیم و نیز حله اسماعیل نزد قائم آل محمد(ص) است."


5- کتابهای آسمانی

تمام کتابهای آسمانی که روزی در دست پیامبران مرسل و اولو العزم بود. و به وسیله آن مردم را هدایت و ارشاد می کردند. توسط پیامبر به اهل بیت انتقال یافت. و امروز همه آنها در اختیار آخرین ذخیره الهی است. روزی که حضرت بقیه الله به فرمان پروردگار از پرده غیبت برون آید، تمام آنها را با خود می آورد. امام صادق(ع) می فرمایند: "خداوند هیچ چیز به پیامبران نداد، مگر اینکه آن را به محمد(ص) نیز عطا کرد. آن صحفی که قرآن درباره اش فرمود: «صحف ابراهیم و موسی » نزد ماست..."

6- قرآنی که امیر المؤمنین علی (علیه السلام) گرد آوردند

روزی که پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) دار فانی را وداع گفتند، امیر المؤمنین علی(ع) به سفارش ایشان در خانه نشستند تا قرآن را گردآورد. ایشان پس از پایان کار، قرآن را به مسجد بردند و به ابوبکر دادند. عمر گفت: ای علی! این قرآن را به جای خود برگردان، ما نیازی به آن نداریم. امیرالمؤمنین علی(ع)  آن را گرفتند و به خانه برگشتند. هنگامی که عمر به خلافت رسید، روزی به  امیر المؤمنین علی(ع) گفت: اگر بخواهی،می توانی قرآنی که نزد ابوبکر آوردی اکنون بیاوری تا گرد آن جمع شویم.

حضرت فرمودند:"هیهات، راهی برای رسیدن به آن نیست. من در زمان ابوبکر چنان کردم تا برشما اتمام حجت کرده باشم و در روزقیامت نگویید ما از این غافل بودیم; یا برای ما نیاوردی. اکنون این قرآن نزد من است و جز پاکان و جانشینان من کسی به آن دست نمی زند."

عمر گفت: آیا زمانی برای اظهار این قرآن وجود دارد؟

حضرت فرمودند: "آری، هنگامی که قائم از فرزندانم ظهور کند. " تمام کتابها و نوشته های معصومین(علیهم السلام) به نامهای صحیفه جامعه  که املای رسول الله(صلی الله علیه و آله وسلم) و خط  امیرالمؤمنین علی(ع) بود، کتاب علی(ع) ، مصحف فاطمه(س) ، جفر ابیض  ، جفر احمر  و صحیفه هایی که نام تمام پیامبران، پادشاهان و پیروان اهل بیت (علیهم السلام) برآن نوشته است، نزد امام عصر(ع) قراردارد.

 



پی نوشت:

http://www.hawzah.net/fa/magazine/magart/4180/4740/38356

1- تلخیص المتشابه، ج 1، ص 417.

2- الصراط المستقیم، ج 2، ص 260.

3- عقدالدرر، ص 277.

4- غیبه نعمانی، ص 243.

5- معجم احادیث الامام المهدی، ج 3، ص 244 و 387.

6- غیبه نعمانی، ص 242.

7- معجم احادیث الامام المهدی، ج 3، ص 386.

8- همان، ص 387.

9- همان، ص 201.

10- بصائرالدرجات، ص 183.

11- همان، ص 188.

12- و 13 الشیعه و الرجعه، ج 1، ص 164.

14- همان، ج 1، ص 163.

15- معجم احادیث الامام المهدی،ج 3،ص 292.

16- بصائرالدرجات، ص 175.

17- همان، ص 188.

18- معجم احادیث الامام المهدی،ج 3،ص 120.

19- بصائرالدرجات، ص 135.

20- الشیعه و الرجعه، ج 1، ص 419.

21- بصائرالدرجات، ص 142.

22- همان، ص 147.

23- همان، ص 151.

24- معجم الامام المهدی، ج 3، ص 388.

25- بصائرالدرجات، ص 151.

26- غیبه نعمانی، ص 311.

27- در عقدالدرر، ص 278 چنین آمده است: عیسی به دستورپروردگار همراه هفتاد هزار فرشته به زمین می آید.

28- معجم احادیث الامام المهدی ، ج 3، ص 317.

29- بحارالانوار، ج 53، ص 77.

30- کمال الدین، ج 2، ص 390.

31- الشیعه و الرجعه، ج 1، ص 211.

32- همان، ص 161.

33- همان، ص 389.

نظرات  (۱)

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/28282
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">