تـــــقــوای دل

« (فَإِلهُکُمْ إِلهٌ وَاحِدٌ فَلَهُ أَسْلِمُوا ۗ وَبَشِّرِ الْمُخْبِتِینَ )»

تـــــقــوای دل

« (فَإِلهُکُمْ إِلهٌ وَاحِدٌ فَلَهُ أَسْلِمُوا ۗ وَبَشِّرِ الْمُخْبِتِینَ )»

تـــــقــوای دل

« در هر مرتبه هستید،تقوا داشته باشید.آگاه باشید که فقر نوعی بلا است و سخت تر از تنگ دستی بیماری تن و سخت تر از بیماری تن بیماری قلب است . آگاه باشید که همانا عامل تندرستی تقوای دل است.
(نهج البلاغه؛حکمت 388)»

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

یادداشت ویژه: چرا هولوکاست هسته‌ای؟

جمعه, ۴ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۰۵ ق.ظ

قبل از اینکه به موضوع عنوان یادداشت پرداخته شود؛ لازم است نکاتی گفته شود.

حامیان دولت چه آنها که حقیقتا حامی دولتند؛ چه آنها که فعلا منافع خود را در حمایت از دولت می‌بینند و چه آن کوچک‌ترهایی که کمتر در محاسبات دیده می‌شوند؛ درباره مفاد توافق ژنو و نقدهای وارد بر آن هیچ حرفی برای گفتن ندارند. این را در عملکرد رسانه‌های آنان نیز می‌توان دید. البته بسیاری از آنان اساسا شناختی از موضوع هسته‌ای و مفاد توافق ندارند. آنها حقیقتا بی‌اطلاعند و هیچ اراده‌ای از سوی دولت برای آگاهی‌بخشی در این زمینه دیده نمی‌شود. اساسا آنها تا زمانی که بی‌اطلاعند؛ می‌توانند حامیان خوبی باشند.

نکته دیگر، موضوع خود مذاکره است. هیچ کسی در ایران مخالف مذاکره درباره موضوع هسته‌ای نیست. این تصمیم نظام بوده است. ربطی هم به دولت آقای روحانی ندارد. قبل از آقای روحانی نیز دولت سابق درباره موضوع هسته‌ای مذاکره کرده است. هر دولتی غیر از دولت آقای روحانی هم در پاستور مستقر می‌شد نسبت به موضوع مذاکرات اقدام می‌کرد. بنابراین آنچه در حال حاضر محور انتقادات به توافق ژنو است؛ اصل مذاکره نیست بلکه محتوای مذاکره است. انتقادات نسبت به حفره‌های نگران‌کننده توافق مطرح است و نه به اصل مذاکره و توافق. ضمن اینکه توافق به تنهایی اصالت ندارد. کما اینکه ترکمانچای نیز یک توافق بوده است. این مفاد توافق است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نکته دیگر اینکه یک فضای بی‌بند و باری در ادبیات برخی دولتی‌ها و رسانه‌های حامی دولت در نحوه مواجهه با منتقدان مشاهده می‌شود. آنها حتی خواستار سرکوب صدای منتقد هم شده‌اند. اینها قطعا ثبت خواهد شد تا بموقع مورد استفاده قرار گیرد.

و اما هولوکاست هسته‌ای...

 

در گزارشی که دوشنبه همین هفته «وطن امروز» با عنوان هولوکاست هسته‌ای منتشر کرد، درباره این اصطلاح توضیح داده شد اما بگذارید موضوع کمی بیشتر واکاوی شود. گزاره‌های مشهودی هست که تشابه و تطابق وضعیت توافق هسته‌ای ژنو را با افسانه هلوکاست موجه می‌کند:

1- پنهان‌کاری: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پنهان‌کاری می‌کند. آنها درباره برخی نکات مهم توافقنامه ژنو پنهان‌کاری می‌کنند. آنها بر این پنهان‌کاری خود اصرار دارند. محمدجواد ظریف در کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرده است اگر حتی استیضاح هم شود برخی موضوعات را به نمایندگان مردم نمی‌گوید.

 

 تیم مذاکره‌کننده در کمیسیون امنیت ملی مجلس در توضیح روند توافق ژنو به توافق 90 درصدی و اختلاف 10 درصدی اشاره کرده بود. 10 درصدی که حتی مورد اشاره فابیوس، وزیر خارجه فرانسه هم قرار گرفته بود. اما وقتی نمایندگان مجلس خواستار آن می‌شوند که درباره آن اشتراک 90 درصدی و اختلاف 10 درصدی که شامل سه موضوع می‌شد، توضیح داده شود، سر باز می‌زنند. چرا؟ چرا حتی نمایندگان مردم در مجلس نباید از مفاد توافق ژنو باخبر باشند؟ تیم مذاکره‌کننده هیچ پاسخی به سوالات صریح و روشن منتقدان نمی‌دهد.

در واقع منتقدان پاسخی از مقامات مسؤول دولتی نمی‌شنوند. موضوع کاملا مشخص است. پنهان‌کاری یعنی چیزهایی هست که کسی نباید بداند. پنهان‌کاری یعنی واقعیت چیز دیگری است. این یکی از وجوه تشابه این موضوع با هلوکاست است.

 

2- بایکوت و برخورد: بیان واقعیات توافق ژنو از سوی رسانه‌ها هزینه دارد. البته این نکته را هم باید گفت که میان نقد و تخریب فاصله زیادی است اما سوال از مفاد توافقنامه را نمی‌توان در محدوده تخریب جا زد. رسانه‌ها و افراد منتقد توافقنامه ژنو اکنون تحت فشارند. انواع و اقسام اتهامات و انگ‌ها به آنها زده می‌شود. رسانه‌های حامی دولت برای تخریب منتقدان حد یقف ندارند و متاسفانه برخی اظهارات مقامات دولتی نیز به اهانت‌ها و تهمت‌های رسانه‌های دولتی اعتبار می‌دهد.

 وزیر امور خارجه و معاون رئیس‌جمهور منتقدان را به همراهی با اسرائیل متهم می‌کنند! شاید تاکنون کمتر سابقه داشته باشد که وزیر امور خارجه اینگونه علیه منتقدان موضع بگیرد. ماهیت و تبار منتقدان مفاد توافقنامه ژنو مشخص است. آیا این انصاف است که معتقدترین افراد به نظام جمهوری اسلامی متهم به همراهی با رژیم صهیونیستی شوند. این خط آقای ظریف متاسفانه به محور ثابت رسانه‌های حامی دولت در تخریب منتقدان هسته‌ای تبدیل شده است.

 

متاسفانه اظهارات اخیر آقای روحانی در اهواز نیز دانسته یا ندانسته به محوری برای فشار به منتقدان تبدیل شده است. رئیس‌جمهور در یکی از سخنرانی‌های خود در این سفر اصطلاحاتی نظیر «تازه‌انقلابی» و «سوء‌استفاده‌کنندگان» تحریم را درباره برخی منتقدان توافق ژنو به کار برد و البته هشدار داد درباره سوء‌استفاده‌کنندگان از تحریم افشاگری می‌کند. این اظهارات رئیس‌جمهور به محور دیگری برای فشار به منتقدان تبدیل شده است.

 

 اکنون هر فردی از هر زاویه‌ای به نقد توافقنامه ژنو می‌پردازد با اتهام کاسبی تحریم مواجه می‌شود. این درحالی است که منتقدان توافق ژنو را طیف وسیعی از مراجع تقلید تا علما و اساتید دانشگاه و صاحب نظران سیاسی و رسانه‌ای تشکیل می‌دهند و قاعدتا چنین اتهام‌هایی در راستای تحدید این طیف وسیع صورت می‌گیرد. برخی رسانه‌ها نیز به دلیل نقد توافق ژنو تذکر گرفته‌اند. فضای بی‌بندوباری حاکم بر رسانه‌های حامی دولت نسبت به منتقدان توافق ژنو موضوع آشکاری است. بنابراین از این حیث یعنی فشار شدید علیه منتقدان توافق ژنو از دیگر گزاره‌های قابل استفاده در تشابه یا تطبیق با هولوکاست است.

 

3- تبعات: اما دیگر گزاره مشهود که البته درجه اهمیت بیشتری دارد؛ موضوع تبعات این توافق است. اکنون این نگرانی به صورت وسیعی مطرح است که اجرای توافق ژنو، چه تبعاتی برای کشور دارد. توافق ژنو در اولین گام 4 سال فعالیت مستمر دانشمندان هسته‌ای کشور در پروژه غنی‌سازی 20 درصد را به حاشیه برد. 6 آبشار سانتریفیوژ مربوط به غنی‌سازی 20 درصد پلمب شده و دیگر نمی‌چرخند.

سرمایه چرخش این سانتریفیوژها نیز که یک ذخیره مهم 196 کیلوگرمی بود در 2 پروسه 3 ماهه و 6 ماهه یا رقیق یا تبدیل به اکسید غیرمرتبط با غنی‌سازی می‌شود. تاسیسات اراک تقریبا ماهیت هسته‌ای خود را از دست داده است و... و تقریبا بخش قابل‌تاملی از فناوری هسته‌ای و ذخایر آن از دست رفت.

 اکنون بحث برچیده‌شدن غنی‌سازی در مقیاس صنعتی مطرح است. به عبارتی اینک این نگرانی وجود دارد که در گام‌های دیگر توافق ژنو قرار است چه بخش‌هایی از صنعت هسته‌ای کشور برچیده شود. اکنون این نگرانی مطرح است که در گام بعدی، غنی‌سازی 5 درصد چگونه و تا چه سقفی محدود می‌شود و چه تعداد سانتریفیوژ دیگر باید جمع‌آوری شود.

 آنها اهرم فشار اصلی خود را نگه داشته‌اند. دیوید کوهن، مسؤول مستقیم تحریم‌ها در وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته یعنی یک هفته قبل از سفر آقای روحانی به داووس، به اروپا سفر کرد و به آنها صراحتا گفت تحریم‌های اصلی علیه ایران همچنان پابرجاست و آنان باید بدانند دروازه‌های اقتصاد ایران همچنان به روی‌شان بسته است.

 

 کوهن پیش‌تر به سناتورها نیز قول داده بود سازمان تحریم‌ها منسجم‌تر خواهد شد و با تخریب پل طلایی ترکیه، این قول را در عمل نشان داد. آمریکا در گام‌های بعدی اهرم فشار اصلی خود را در اختیار دارد و همین موضوع بسیاری را در ایران نگران کرده است. نگرانی عمده آن است که توافق ژنو چه تبعاتی برای کشور به همراه خواهد داشت؟ غیر از برچیده شدن بخش عمده‌ای از دستاوردهای هسته‌ای، چه تبعات دیگری پس از توافق ژنو در انتظار کشور است؟ توافق ژنو قرار است محور الگوی کدام نوع نگاه به دنیا شود؟ قرار است کدام مجاری برای سیاست خارجی کشور تثبیت شود؟ و... لذا از این حیث یعنی تبعات توافقنامه برای آینده سیاسی یک کشور نیز مشابهت‌هایی با موضوع هولوکاست وجود دارد. هولوکاست بهانه‌ای برای یکسری اقدامات سیاسی شد. از تغییر جغرافیای سیاسی اروپا و جهان تا کنترل منبع انرژی جهان در خاورمیانه با تاسیس رژیم صهیونیستی.

***

هولوکاست هسته‌ای یک اصطلاح ژورنالیستی است. یک نگاه متفاوت به موضوع توافق ژنو است. نگاهی که بیشتر هدفش هشدار است به رایج شدن یک سنت خطرناک. به رایج شدن پنهان‌کاری و اصالت یافتن آن. نه! نقد توافق ژنو سیاه‌نمایی نیست. بیان واقعیات است. آقای رئیس‌جمهور بارها تاکید کرده‌اند برای‌شان واقعیت و دانستن مردم اصالت دارد. هنگامی که برخی افراد و رسانه‌ها از ایشان به خاطر به کاربردن اصطلاح «خزانه خالی» انتقاد کردند؛ رئیس‌جمهور تصریح کرد مردم باید بدانند.

 اکنون هولوکاست هسته‌ای نیز تلاشی است برای آگاهی‌بخشی به مردم. زمانی که آقای رئیس‌جمهور از «وضعیت دهشتناک» در حوزه اقتصاد سخن گفتند در واقع می‌خواستند مردم را با اقتصاد آشنا کنند و اکنون هولوکاست هسته‌ای نیز در تلاش است مردم را با واقعیت توافق ژنو آشنا کند. اگر نقدی هست دولت باید آن را بر دیده منت بگذارد. این نقدها منابع تولید قدرت تیم مذاکره‌کننده در مذاکرات هستند. دولت نیاز به انتقادات داخلی دارد.

 


سیدعابدین نورالدینی/ کد خبر : 115488/ روزنامه وطن امروز 

  • ۹۲/۱۱/۰۴
  • احمدرضا کمیلی

نظرات  (۱۰)

  • وطنم پاره تنم
  • سلام
    اینایی ک به فکر رابطه باامریکاهستن باید بدونن اگه امریکامیخواست کاری بکنه برامردم مصر وحسنی مبارک میکرد ک رفتن نوکریشونو کردن
    خوبه همه بدونن امریکاسالیانه به کشورمصرچندین میلیون دلارکمک بلاعوض میکنه ک مردمش از گرسنگی نمیرن ببینین چی بسرکشورغنی ای مثل مصر اوردن(اینارو دکتر نوبری دیروز تودانشگاهمون گفت)
    دولت فعلی همچیزخزانه هاخالیست ک همه دنیافکر میکنن بایک ملت نادار طرفن
    هنوزازاون پولایی ک توبانکای خارجی گیره ب دست دولت نرسیده سخنگوا شون صداشون دراومده ک ایرانیا انقدر بیپولن ک نیم میلیارد بدستشون رسیده ب مردمشون موادغذایی دادن ازگشنگی نمیرن!!!




    پاسخ:
    سلام
    بسیار متشکرم...
    آمریکا واسه ملت خودش نمیتونه کاری کنه... چه برسه برادنیا ... با 17 تریلیووووووون دلار بدهی!!!

    نشد

    فقط بی زحمت مطلبی هم در خصوص هولوکاست اقتصادی و فجایع مربوطه که بعدها آثارشو در جان و مالمون می بینیم هم بنویسید. این هم بخشی از همون دومینو هست.

    پاسخ:
    چب نشد؟؟ حداقل برای گرفتن جواب وقت بذارید دو تا فایل ببینید که..
    هلوکاست اقتصادی خیلی وقت اتقاف افتاده ... مشکلات اقتصادی از اروپا و آمریکا شروع شده...
    بابا منم دارم اقتصاد می خونم ... می دونم اقتصاد ماهم مشکل داره ...
    این فایل هارو بشنوید تا جواب سوالات اقتصادیتون باشه

    1- اقتصاد دولت اللهم عجل لولیک الفرج
    http://bayanbox.ir/id/1896016866981591333?info
    2- پاشیده شدن اقتصاد جهانی
    http://bayanbox.ir/id/6525440453092068697?info


    سلام

    جواباتون تقریبا جواب من نیست. یه چیزایی نوشتین ولی خیلی موارد رو مسکوت گذاشتین. مساله عملکرد دولت در انرژی هسته ای بود که رفتین به سوی یهود و نصاری و دکتر عباسی و ...

    فقط نمیدونم وقتی دولت قبلی داشت مدل غربی رو در اقتصاد اجرا می کرد کسی از طرفداراش صداش در نمیومد. ظاهرا اون موقع صلاح نبوده که اعتراض کنن!!

    من که جواب سوالات اصلیم رو نگرفتم.

    من که بحث اعتقادی ندارم که این جوری جواب دادین.

    ضمنا برای بحث باد و خورشید ایقدر می تونم لینک بدم که صفحه پر بشه.

    بحث شهر چیه؟ مثل اینکه در جریان نیستید!

    به هر حال ممنون

    پاسخ:
    سلام
    اتفاقا جواب اصلی همین هاست ... جنگ بین عقیده هاس... عقیده شیعه و یهود صهیونیسم دقیقا روبهروی هم هست
    در قرآن هم مسائل بسیار زیادی در این مورد هست اگه دوست داشتید در مورد بیشتر بدونید این فایل هارو گوش بدبد
    http://sedayemighat.com/fa/audio-g.php?id=901208052018
    این مسائل مثل دومینو هستش یکی یکی به هم میخوره تا میرسه به جایی که شمر و عمر سعد به اونجا رسیدند
    چراصداش اون زمان هم دراومده بود... بهتون گفتم برید صحبت های دکتر عباسی رو در بحث اقتصادی ببینید
    باد و خورشید خوبن ولی نمیشه به عنوان یه منبع اصلی ازشون استفاده کرد، هزینه های اقتصادی زیادی داره و همیشه در دسترس نیست...
    امیدوارم حداقل صحبت های آقای اعتماد رو دیده باشید

    یاعلی

    هموطن دور از وطن

    سلام

    چرا ناراحت نباشم وقتی که همین آدمها در مقابل دروغهای بی شرمانه دولت قبل در مقابل ملت و به سخره گرفتن مسایل جدی مملکت سکوت کردن و حالا تازه نطقشون باز شده و لب به انتقاد گشودند.

    شما فکر کردی فقط کسانی که از انرژی هسته ای دفاع می کنن دین دارن؟ بعد همه منتقدان یک مشت آدم بی دین وطن فروش هستن؟

    کی آزادی آمریکایی خواست؟

    شما مطمئنی با پا فشاری روی انرژی هسته ای همه چی درست میشه؟ و ما صاحب مال و جونمون می مونیم؟

    شما انرژی هسته ای هم دو دستی تقدیمشون کنی اونها برنامه های خودشون رو اجرا می کنن تقدیم هم نکنین دست از برنامه هاشون بر نمی دارن. انرژی هسته ای بهانه خوبی شما برای اونها برای فشار به ایران!

    پاسخ:
    زمان جنگ ایران و عراق مسئله هسته ای مطرح بود ؟؟؟
    اونا باعقیده ما مشکل دارند... عقیده که معتقده باید اسرائیل نابود بشه... اونا فقط زمانی آروم می شن که ما از تمام عقاید خودمون دست بکشیم،؛
    البته اون موقع میشه حکایت دوستان مختار بعد از تسلیم...

    سلام

    دولت قبل مشکل داشت این دولت هم، فقط نمیدونم چرا اینقدر از دولت قبل حمایت شد که بی سابقه بود. دولت قبل فقط مشکل نداشت، خیلی هم مشکل داشت ولی کسی ندید و نخواست ببینه و صدا و سیما هم چشم رو بر روی واقعیتها بست و حقیقت رو طور دیگه ای نشون داد.

    قرار هم نیست نفت تموم بشه بری سراغ انرژی هسته ای. مملکت ما سرشار از منابع هست. چرا کشور ما روی انرژی خورشیدی کار جدی نمی کنه؛ انرژی باد؛ سوختهای غیر فسیلی و تکنولوژی های دیگه که کشورهای  پیشرفته دارن روشون کار می کنن. مگه فقط همه انرژی ها به انرژی هسته ای ختم میشه؟

    شما هم هر موقع دوست داشتین شیر رو ببندین. یه یه قرونی امتیاز نمیگیرین. چون اولا عربستان و غیره جبران می کنن، بعدشم اونا نشستن که شما شیر رو ببندین بعد فکر کنن چی کار کنن.

    تئوری تا وقتی که عملی نشه هیچ وقت ایراداتش معلوم نمیشه. به شما هم اگر امروز سکان مملکت رو بدن هیچ وقت سراغ تئوری نمیرید.

    -----------

    خوب شد یونان رو گفتین! مگه اونها نفت بشکه ای 100 دلار می فروشن؟! بدبختی ما اینه که با این پتانسیل با این نعمتهای خدادادی باید خودمون رو با یونان مقایسه کنیم.

    ای کاش ما هم می تونستیم 17 تریلیون دلار بدهکار باشیم و رو پا شیم به دنیا هم زور بگیم

    ای آقا چی رو با چی مقایسه می کنی؟

    اتفاقا این فقط شما نیستی که وطنت رو دوست داری. آدمای دیگه هم هستن که دوست دارن. مثلا دارن فکر می کنن انرژی هسته ای بدست آوردن ولی خیلی چیزهای دیگه رو از دست دادن و دارن با خودشون فکر می کنن آیا واقعا این تکنولوژی ارزش این همه هزینه کردن رو داشته؟ دارن فکر می کنن که الان اون کشورهایی که انرژی هسته ای دارن الان خوشبختن؟ یعنی مشکل مملکت ما همین انرژی بود که باید به خاطرش همه چی فداش بشه؟ حتی جان انسانهای شریف و بی گناه؟؟!

    وقتی هم شما زورت به زورگوها نمیرسه و وقتی منطق دنیا زوره این شما نیستی که تعیین می کنی چی بدی چی بگیری. فقط می تونی مدیریتش کنی که متاسفانه دولت قبل این عرضه رو نداشت.

    پاسخ:
    پاسخ سوال شما که البته مجری BBC هم پرسیده آقای علی اکبر اعتماد به صورت کامل پاسخ میدن
    انرژی باد و خورشید چیه دیگه!!! فکر می کنید درباره یه شهر صحبت می کنیم!!!
    از اینجا ببینید:

    http://mostazafin.tv/latest-video/video/1257_%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%A8%D8%A7%DB%8C-%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D9%88%D8%B9-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8
    مباحث اقتصادی دکتر عباسی رو ببینید بعد بگید هیچ کاری نشده ... کار زیاد شده منتها دوستان بهایی به این کارها نمی دن
    ببینید همون انسان های شریف تو چه راهی قدم گذاشته و چه چیزی براشون مهم بود که شهید شدند...
    داستان انرژی هسته ای نیست ... اگه این مشکل هم حل بشه باز روی یه چیز دیگه مانور می دن


    وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِی جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ مَا لَکَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِیٍّ وَلَا نَصِیرٍ

    هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی. بگو: «هدایت، تنها هدایت الهی است!» و اگر از هوی و هوسهای آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود.[2:120]
    یاحق
  • عموطن دور از وطن
  • هموطن عزیز که از تشکر کردن سایت از نظر بنده ناراحتی. از ما دور باد که آزادی از نوعی که در کشور عراق پیاده کردند ، در کشورمون پذیرا باشیم. به خدایی که هم شما میپرستی هم بنده قسم که اینها وجود و هستی ما رو نشونه گرفتن. تا ما رو مثل خودشون نکنند دست از سرمون برنمیدارن. برای دنیای غرب ایرانی قابل پذیرش یعنی ایرانی مرده. اینها نقشه هجوم به همه چیزمون رو کشیدن. اگه آزادی آمریکایی بیاد دیگه نه صاحب جونمونیم ، نه صاحب مال و نه صاحب ناموس. خدا این کشور و دین رو پابرجا نگهداره و ما رو در مقابل امام زمانمون شرمنده نکنه. در پناه حق

    سلام

    البته شما باید هم از کامنت پایین تشکر کنید! دولت دروغگویان!

    لابد دولت قبلی راست گو بود که تو چشم مردم نگاه می کرد می گفت گرانی نداریم!!

    با قیمت افسانه ای نفت این وضع اقتصاد شرم آوره

    انرژی هسته ای در صورت عدم دشمنی کشورهای غربی می تونست به اقتصاد مملکت کنه ولی الان به هیچ وجه. بلکه نتیجه اش همین تحریمها و هزینه های گزافی است که بر عهده مردم نا توان هست

    بعدشم، ببخشید اگر کسی نخواست مقاومت کنه میشه دقیقا توضیح بدین که چیکار باید بکنه؟ برای همین میگم زوری

    برای تئوری اقتصاد اسلامی هم باید به مبلغان دینی ایراد گرفت که یه ذره هم تو این زمینه فعالیت می کردن. وقتی شما از خودت ایده نداشته باشی مجبوری از ایده دیگران استفاده کنی

    پاسخ:
    سلام
    دولت قبلی هم مشکل داشت و البته این دولت هم...
    این روهم یادتون باشه نفت یه ثروته و وقتی تموم بشه که نمیرن سراغ انرژی هسته ای ،باید از الان اونقدر در زمینه هسته ای پیشرفت کنیم که هروقت اراده کردیم بتونیم شیر نفت رو ببندیم ... اونوقت اون کشور ها باید به ما امتیاز بدن.
    در زمینه اقتصاد اسلامی ایده زیاده که باید کم کم جابیفته...فقط مشکل اینجاست که دولت احمدی نژاد و روحانی هیچکدومشون نخواستند به این سمت برن ... البته که باید کار کرد ولی طرح های اقتصادی خوبی هم به صورت تئوری درست شده...
    صحبت های رئیس سازمان انرژی اتمی ایران رو در زمان شاه ببینید...
    -------------
     شما هم بفرمایید چرا یونان که تحریم نیست ، مشکلی هم با اسرائیل و امریکا نداره اینجوری اقتصادش زمین خورده...
    چرا آمریکا الان 17 تریلون دلار بدهی داره؟
    الان بنظرتون وضع این کشورها خوبه؟!
    مشکل انرژی هسته ایران فقط با اسرائیل هست ... چون اونا پول و ثروت دنیا رو دارن بقیه رو هم اسیر خودشون کردن
    و این مشکل از زمان پیامبر هم بوده ...
    اون جهانی که توش هیچ دشمنی نباشه فقط در زمان حکومت حضرت مهدی(عج) هست
    اگه کسی نخواد مقاومت کنه حداقل وطنش رو دوست داشته باشه ... بدونه چی داده چی گرفته ... اینجور که ما انرژی هسته ای رو بخوابونیم و تعطیل کنیم و در مقابلش چندتا تحریم کوچک اون هم با پیش شرط برداشته (مثلامثل این موضوعی که آمریکا قراره 4 میلیارد دلار از 100 میلیارد پول ما رو که بلوکه شده اون هم در چند قسط بده) از نظر یه وطن پرست چه طوره؟ به نفع اش هست یا به ضررش؟


    هولوکاست هسته ای؟!

    در حال حاضر هولوکاست اقتصادی در این مملکت اتفاق افتاده و رو به قهقرای اقتصادی هستیم اونوقت شما نگران غنی سازی هستین؟

    الان مقاومتتون لکه دار شد؟

    اونوقت اونم چه مقاومتی؟ زوری؟

    پاسخ:
    سلام
    بله این یک هولوکاست هسته اییست...
    اگه اقتصاد این کشور  به این روز افتاده دلیلش اینه که تئوری های اقتصادی ماهم در این سال ها ، همان تئوری های غرب است ... از تیم اقتصادی خاتمی بگیرید تا تیم اقتصادی احمدی نژاد که اقتصاد فریدمنی بود نه اسلام...
    شهید احمدی روشن،شهریاری برای همین انرژی هسته ای شهید شدن.... داشتن انرژی هسته صدبرابر به اقتصاد کشور هم کمک می کنه
    مقاومت هم زوری نیست ... هرکسی دوست داره نباشه ... مقاومت نکنه... خودش می دونه... ولی اون دنیا باید جواب 300 هزار شهیدی که این مملکت داده رو خودش بده
    یاحق
  • هموطن دور از وطن
  • با سلام و خسته نباشید
    در موضوع اقتصادی هم معتقد بودن مردم باید بدونند فقط به این خاطر بود که دولت قبلی رو سیاه کنند نه به خاطر آگاهی مردم. مسئله وقتی به حیثیت ملت مربوط میشه و صحبت آبروی کشور هست دیگه لازم نیست مردم بدونند چون روسن شدن مسئله هسته ای با تمام تبعاتی که داره یعنی بی اعتمادی و اعتراض مطلق مردم نسبت یه دولت فعلی. دولت دروغگویان. این تازه دستاورد شش ماه اولشونه خدا میدونه بقیه سه سال و نیم دیگه چه نقشه هایی دارند
    پاسخ:
    سلام
    متشکرم
    خدا لعنت کنه هرکسی رو که عامدانه باعث این افتضاح شدند و مقاومت مون رو لکه دار کردن...
    خدا ازشون نگذره...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">