تـــــقــوای دل

« (فَإِلهُکُمْ إِلهٌ وَاحِدٌ فَلَهُ أَسْلِمُوا ۗ وَبَشِّرِ الْمُخْبِتِینَ )»

تـــــقــوای دل

« (فَإِلهُکُمْ إِلهٌ وَاحِدٌ فَلَهُ أَسْلِمُوا ۗ وَبَشِّرِ الْمُخْبِتِینَ )»

تـــــقــوای دل

« در هر مرتبه هستید،تقوا داشته باشید.آگاه باشید که فقر نوعی بلا است و سخت تر از تنگ دستی بیماری تن و سخت تر از بیماری تن بیماری قلب است . آگاه باشید که همانا عامل تندرستی تقوای دل است.
(نهج البلاغه؛حکمت 388)»

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

حرف حساب: افطار با خدا...

دوشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۴۱ ب.ظ

مرحوم حاج اسماعیل دولابی، وقتی رمضان می رسید، به جوانان و روضه داران توصیه می کردند:

«شب های ماه رمضان است، اغلب شما جوان هستید. وضو بگیرید. نماز بخوانید. کم حرف بزنید. کم قصه بگویید. این چیزهایی که در تلویزیون نشان می دهند، برای تفریح است یا برای بچه ها. شما که روزه دارید کمتر این و آن را گوش دهید. کمی به کارهایتان برسید. نیم ساعت یا یک ساعت بعد از نماز در سجاده بنشینید و خدا را یاد کنید. افطار که کردید، بدنتان که آرام گرفت، به دعایی، به ثنایی، یک دقیقه خدا را یاد کنید. با خودتان خلوت کنید. به قرآن نگاه کنید. این خیلی قیمتی است. آدم افطار حقیقی را با خدا می کند. افطار حقیقی که خوردن نیست، ابعث حیا (1) (: زنده برانگیخته شدن)، آن افطار است.»

 


پی نوشت:

1.     بخشی از آیه 33 سوره مریم: « وَالسَّلَامُ عَلَیَّ یَوْمَ وُلِدتُّ وَیَوْمَ أَمُوتُ وَیَوْمَ أُبْعَثُ حَیًّا: و درود بر من، روزى که زاده شدم و روزى که مى‏میرم و روزى که زنده برانگیخته مى ‏شوم.»

 حاج اسماعیل دولابی ، طوبای محبت

  • ۹۳/۰۴/۰۹
  • احمدرضا کمیلی

ماه رمضان

نظرات  (۵)

salam veblagetoon aliye .mamnoon misham be man ham sar bezanid. eltemas doaaa.گفتم خدایا از همه دلگیرم گفت حتی از من؟

گفتم نگران روزیم گفت آن با من!

گفتم خیلی تنهایم گفت تنهاتر از من؟

گفتم درون قلبم خالیست گفت پرش کن از عشق من!

گفتم دست نیاز دارم گفت بگیر دست من!

گفتم از تو خیلی دورم گفت من از تو نه !

گفتم آخر چگونه آرام گیرم گفت با یاد من !

گفتم با این همه مشکل چه کنم گفت توکل به من !

گفتم هیچ کس کنارم نمانده گفت به جزء من!

گفتم خدایا چرا اینقدر می گویی من ؟

گفت چون من از تو هستم و تو از من!
پاسخ:
سلام//خوش آمدید
محتاجیم به دعا
  • امیـــــد ...
  • ناله کن اى دل به عزاى على(ع)  / گریه کن اى دیده براى على

    پیش حسین و حسن و زیبنین(ع) / خون چکد از فرق هماى على 

    تو شبهای قدر ... به یادتونم انشاالله به یادم باشید ... یاعلی

    پاسخ:
    آمده ام ای خوب ترین! ای بهترین! ای مهربان ترین! تا در میهمانی بندگانت مرا نیز بپذیری و بخشش گناهان را، بدرقه راهم کنی. الهی العفو، العفو، العفو...
    محتاجیم به دعا...
    خاک هر شب دعا کرد

    از ته دل خدا را صدا کرد

    یک شب آخر دعایش اثر کرد

    یک فرشته تمام زمین را خبر کرد

    و خدا تکه ای خاک برداشت

    آسمان را در آن کاشت

    شرمنده ام که نام نقی بازیچه شد
    از حیث سخن بر ریشه ام تیشه شد
    چه شد که نام نقی فراموش شد
    دشمن از سخره نامش مدهوش شد
    مگر از کم کاری شیعه نیست؟


    سلام
    از وب شما با افتخار دیدن کردیم
    خوشحال می شویم تبادل لینک و لوگو داشته باشیم
    لطفاً لینک و لوگوی ما را در وب خود ثبت کنید
    و به ما خبر دهید تا لوگو و لینک شما درج شود

    باز هم مزاحم خواهیم شد

    اللهم عجل لولیک الفرج

    پاسخ:
    سلام
    اختیار دارید ممنون
    الان  لینک می کنم
  • نفس به سبک نگاه مهربون ِ خدا
  • سلام باچند تا پست ب روزم ومنتظر حضور گرمتون.
    پستتانون واقعا عالین...
    پاسخ:
    سلام
    متشکر
    پستتون رو خوندم
    «من برخاستم و عرض کردم: ای رسول خدا! برترین کارها در این ما چیست؟ پیامبر فرمود: ای اباالحسن! برترین کارها در این ماه خویشتنداری از حرامهای خداوند است.»

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">