تـــــقــوای دل

« (فَإِلهُکُمْ إِلهٌ وَاحِدٌ فَلَهُ أَسْلِمُوا ۗ وَبَشِّرِ الْمُخْبِتِینَ )»

تـــــقــوای دل

« (فَإِلهُکُمْ إِلهٌ وَاحِدٌ فَلَهُ أَسْلِمُوا ۗ وَبَشِّرِ الْمُخْبِتِینَ )»

تـــــقــوای دل

« در هر مرتبه هستید،تقوا داشته باشید.آگاه باشید که فقر نوعی بلا است و سخت تر از تنگ دستی بیماری تن و سخت تر از بیماری تن بیماری قلب است . آگاه باشید که همانا عامل تندرستی تقوای دل است.
(نهج البلاغه؛حکمت 388)»

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

آنان مثل مشعل های هدایت هستند...

شنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۱۲ ب.ظ

"والاترین مردم از نظر یقین، قومی هستند در آخرالزمان، که پیامبر را درک نکرده اند و حجت خدا از آن ها مخفی شده، آن ها به مرکّب سیاهی روی کاغذ سفید ایمان آورده اند(1)."

"در آن ایام قلب مومن در درون خود آب می شود، چنانکه در آب ذوب می شود، زیرا منکرات را می بیند و قدرت جلوگیری و تغییر آن را ندارد. مومن در میان آن ها با ترس و لرز راه می رود، که اگر حرف بزند، او را می خورند و اگر ساکت شود، غصه مرگ می شود(2)."

در این شرایط، مومن بیکار نمی نشیند، بلکه به وظایف یک منتظر واقعی عمل می کند، صبر پیشه می کند و برای فرج حضرت موعود دعا می کند، تمام تلاش خود را برای شناخت امام زمان خود می کند، از گناه و خطا دوری می کند...

اینها از وظایف منتظران است. اما جایگاه منتظران واقعی نزد رسول خدا بسیار والاست، به صورتی که شاید رسیدن به این جایگاه برای هم عصران حضرت محمد صلوات الله علیه دور از دسترس بوده است.


در حدیثی آمده است که پیامبر گرامی خطاب به خداوند فرمودند: "خداوندا! برادرانم را به من بنمایان." یکی از اصحاب گفت: مگر ما برادران شما نیستیم، ای رسول خدا؟ ایشان فرمودند: "نه! برادران من کسانی هستند که در آخرالزمان می آیند و به من، ندیده ایمان می آورند... آن ها مثل مشعل های هدایت هستند که خداوند آن ها را از فتنه های تیره و تار نجات می بخشد(3)."

 همچنین به نقل از ایشان آمده است که فرمودند:" بعد از شما قومی خواهد آمد که پاداش هر یک از آن ها برابر پاداش پنجاه نفر از شماست." گفتند: یا رسول الله! مگر نه این است که ما در حضور شما در بدر و احد و حنین شرکت جستیم و قرآن در میان ما نازل شد؟ حضرت فرمودند: " اگر آنچه بر آن ها روی خواهد داد، بر شما روی می داد، شما نمی توانستید چون آن ها صبر و شکیبایی را پیشه خود سازید(4)."

امام صادق علیه السلام در توصیف جایگاه منتظران حضرت مهدی علیه السلام فرموده اند: "...محبوب ترین اعمال در نزد خداوند تبارک و تعالی انتظار است. کسی که پذیرای امر ما باشد، فردا در «حظیره القدس» (بهشت) با ماست و کسی که منتظر فرج باشد، مانند کسی است که در راه خدا به خون خود آغشته گردد(5)."

سید الساجدین علیه السلام در مورد کسانی که در دوره ی غیبت بر ولایت اهل بیت ثابت می مانند، فرموده اند:" کسی که در دوره ی غیبت قائم بر ولایت ما ثابت و استوار بماند، خداوند به او پاداش هزار شهید از شهیدان بدر و احد عطا می فرماید(6)."

حسن ختام مطلبی که خواندید حدیث زیبایی از اباعبدالله، صادق آل محمد علیه السلام است: "خوشا به حال شیعیان قائم ما، که در زمان غیبت، انتظار ظهور او را می کشند و در زمان ظهور از او فرمان می برند. آن ها کسانی هستند که هیچ گونه ترس و اندوه بر آن ها نیست و آن هایند اولیاء الله(7). "

 


پی نوشت:

1ـوسائل الشیعه، ج12، ص65؛

2ـ منتخب الاثر، ص432؛

3ـ بحارالانوار،ج52، ص124؛

4ـ منتخب الاثر، ص515؛

5ـ بحارالانوار، ج52، ص123؛

6ـ همان، ص125؛

7ـ منتخب الاثر، ص 514.

نظرات  (۱)

سلام
از مطالبتون بسیار لذت میبرم
با اجازتون بعضی هاش رو تو وبلاگم میذارم
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم ... نشر بدید بسیار هم خوبه
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">