تـــــقــوای دل

« (فَإِلهُکُمْ إِلهٌ وَاحِدٌ فَلَهُ أَسْلِمُوا ۗ وَبَشِّرِ الْمُخْبِتِینَ )»

تـــــقــوای دل

« (فَإِلهُکُمْ إِلهٌ وَاحِدٌ فَلَهُ أَسْلِمُوا ۗ وَبَشِّرِ الْمُخْبِتِینَ )»

تـــــقــوای دل

« در هر مرتبه هستید،تقوا داشته باشید.آگاه باشید که فقر نوعی بلا است و سخت تر از تنگ دستی بیماری تن و سخت تر از بیماری تن بیماری قلب است . آگاه باشید که همانا عامل تندرستی تقوای دل است.
(نهج البلاغه؛حکمت 388)»

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

۱۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

و آنگاه که وعده دوم فرا رسد...

چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۰۶:۴۰ ب.ظ

همان چیزی که خواستی می شود...

چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۰۴:۵۵ ب.ظ

با هر گام روی زمین خشک، انگار جاده، جمع می شد، خانه ی خدا پیداتر.

با هر گام روی زمین، خاطره ای زنده می شد و آهی در گلویی پیدا.

گرم راه، گرم سخن های امام... راه را کوتاه می کرد.

ناگهان محمد (1) ایستاد و رو به کوه کرد، زوزه ی ناله گونه ای به گوشش خورده بود.... گرگی از بالای کوه دوان دوان به سوی کاروان مکیان می آمد. از جان امام بیم ناک شد. 

فریاد زد:  گرگ می آید...

چشمش به چشمهای خالص و بی آلایش امام افتاد و یک لحظه از نگاه امام فهمید : « آرام باش پسر مسلم... در امانیم»

گرگ چنان می دوید که انگار دلداده ی خویش را میان صحرا دیده است... از زوزه های ملتمس و ناله های سوزناکش می شد فهمید به قصد زیارت آمده...

پیشگویی های آخرالزمان (قسمت دوم،پایانی)

سه شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۲، ۰۶:۴۴ ب.ظ

4 . زلزله‌های‌ ویرانگر

چنان‌که‌ آمار جهانی‌ نشان‌ می‌دهد، در بین‌ سالهای‌ 1000 تا 1800 میلادی‌؛ یعنی‌ طی‌ هشتصد سال‌ تنها بیست‌ویک‌ زلزله‌ با قدرت‌ بزرگ‌ روی‌ داده‌ است‌. در حالی‌ که‌ بین‌ سالهای‌ 1800 تا 1900، یعنی‌ طی‌ یکصد سال‌، 18 زلزلة‌ بزرگ‌ و 50 سال‌ بعد بین‌ 1900 تا 1950، سی‌ زلزله‌ بزرگ‌ روی‌ داده‌ است‌ ـ یعنی‌ تقریباً در طول‌ 50 سال‌ تعداد زلزله‌ها برابر با شمار آنها در طول‌ 850 سال‌ قبل‌ بوده‌. 1

بین‌ سالهای‌ 1950 تا 1991، 93 زلزله‌ بزرگ‌ در جهان‌ به‌وقوع‌ پیوست‌، تقریباً سه‌ برابر و نیم‌ قرن‌ گذشته‌. این‌ زلزله‌ها موجب‌ مرگ‌ 3/1 میلیون‌ نفر انسان‌ در سراسر کره‌ خاکی‌ شد. افزایش‌ شدید تعداد زمین‌لرزه‌ها بسیاری‌ از دانشمندان‌ را متوجه‌ این‌ موضوع‌ ساخت‌ که‌ زمین‌ به‌ دوره‌ای‌ تازه‌ از حیات‌ خود وارد می‌شود.

«راجر بیلهام‌» در نشست‌ اتحادیه‌ علم‌ زمین‌شناسی‌ و ژئوفیزیک‌ دربارة‌ سیر این‌ وقایع‌ اعلام‌ کرد:

واقعیت‌ آشکار این‌ است‌ که‌ در دهه‌های‌ آتی‌ شاهد فجایعی‌ خواهیم‌ بود که‌ تا کنون‌ مانند آنها را ندیده‌ایم‌. تلفات‌ بیش‌ از یک‌ میلیون‌، پیش‌آمد غیر ممکنی‌ نخواهد بود. 50 درصد جمعیت‌ یک‌ شهر با زمین‌لرزه‌ای‌ ساده‌ از دست‌ می‌روند.

راهکار غلبه بر مشکلات

شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۲، ۰۶:۵۶ ق.ظ

سخنرانی بسیار شنیدنی حجت الاسلام پناهیان با موضوع راهکار غلبه بر مشکلات زندگی

برای دانلود این برنامه اینجا کلیک بفرمایید (حجم 7 مگابایت)

یاران پولادین... (قسمت اول)

چهارشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۲، ۰۹:۴۳ ق.ظ

در آغاز یک سؤال جدی را مطرح می کنیم و به پاسخ درباره آن می پردازیم. سؤالی که ممکن است ذهن خیلی از ما را درگیر کرده باشد، این است: یک اقلیت 313 نفری که از نقاط دور دست جهان در شهر مکه گرد هم می آیند و خود در آن منطقه  غریب هستند و آگاهی وسیع از وضع جغرافیایی منطقه هم ندارند و مجهز به سلاح های مدرن هم نیستند، چگونه می توانند بر سرتاسر گیتی غلبه کنند و تمام کشورها را فتح نمایند و همه ملت ها و توده ها را تحت فرمان خود آورند؟

 اگر بخواهیم پاسخی بدون فکر بدهیم، پاسخمان منفی است. منطق عقل می گوید: نه، هرگز؛ و ما چنین ادعایی نمی کنیم. اما در این مقاله، به طور خلاصه به نکاتی اشاره می کنیم که باید قبل از پاسخ سریع و بدون فکر به آن ها توجه کنیم.

به بچه‌ها نگو سعید شهید شده...

جمعه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۳۷ ب.ظ
  • احمدرضا کمیلی

کوتاه و شنیدنی: مناجات با لبخند

پنجشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۲۶ ب.ظ

آن پنج نور مقدس...

چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۲، ۰۳:۱۴ ب.ظ


در کتاب ادریس آمده: روزی حضرت ادریس پیامبر، به یاران خود رو کرد و گفت: روزی فرزندان آدم در محضر او پیرامون بهترین مخلوقات خدا به گفتگو پرداختند، بعضی گفتند: او پدر ما آدم است، چرا که خدا او را با دست مرحمت خود آفرید و روح منسوب به خود را در او دمید و به فرمان او فرشتگان به عنوان تجلیل از مقام آدم او را سجده کردند و آدم را معلم فرشتگان خواند و او را خلیفه ی خود در زمین قرار داد و اطاعت از او را بر مردم واجب نمود.

جمعی گفنتد: نه، بلکه بهترین مخلوق خداوند فرشتگانند که هرگز نافرمانی از خدا نمی کنند، و همواره در اطاعت خدا به سر می برند. در حالی که حضرت آدم و همسرش بر اثر ترک اولی از بهشت اخراج شدند. گرچه خداوند توبه ی آنان را پذیرفت و آنان را هدایت کرد و به ایشان و فرزندان با ایمانشان وعده ی بهشت داد.   گروه سوم گفتند: بهترین مخلوق خدا جبرئیل است که در درگاه خدا امین وحی می باشد. گروه دیگر سخن دیگر گفتند. گفتگو به درازا کشید تا اینکه حضرت آدم در آن مجلس حاضر شد و پس از اطلاع از ماجرا، چنین فرمود:

بسیار مهم: بایدها و نبایدهای دشمن شناسی

چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۲، ۰۳:۰۶ ب.ظ

سخنرانی استاد علی اکبر رائفی پور در بیست و پنجمین همایش روایت عهد


حمله سوریه از ادعا تا واقعیت

سه شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۱۴ ق.ظ

حرف حساب: صدقه را همینطوری نده!

دوشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۳۲ ب.ظ

مرحوم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی، به شاگردان خود توصیه می کرد:

«اگر می خواهی صدقه بدهی، همین ‌طوری صدقه نده؛ زرنگ باش! حواست جمع باشد، صدقه را از طرف امام رضا (ع) برای سلامتی آقا امام زمان (عج) بده!  برای دو معصوم است؛ دو معصومی که خدا آنها را دوست دارد، ممکن نیست خداوند این صدقه ی تو را رد کند. تو هم اینجا حق واسطه ‌گری‌ ات را می گیری.  تو واسطه ‌ای و همین حق واسطه‌ گری است که اجازه می دهد تو به مراحل خاص برسی.»

پیشگویی های آخرالزمان (قسمت اول)

دوشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۲۵ ب.ظ

در سراسر اعصار، شماری‌ از پیامبران‌، غیب‌گویان‌ و مدرسان‌ بزرگ‌ مذهبی‌ دید باطنی‌ خاصی‌ از حوادث‌ آینده‌ دریافت‌ و سعی‌ کردند در قالب‌ سخنانی‌ عمیق‌ بشر را از وقوع‌ آنها آگاه‌ سازند؛ به‌ عنوان‌ نمونه‌ رسول‌ خدا(ص‌) در مراسم‌ حجة‌الوداع‌، در حین‌ انجام‌ مناسک‌ حج‌، در حالی‌ که‌ حلقة‌ در کعبه‌ را گرفته‌ بودند رو به‌ اصحاب‌ خویش‌ کرده‌ و آنها را از نشانه‌های‌ پیش‌ از ظهور خبردار نمودند. این‌ سخنان‌ برای‌ اصحاب‌ بسیار شگفت‌آور بود. اما برای‌ ما بسیار شگفت‌آورتر.

 پیامبر(ص‌) فرمود: آیا می‌خواهید شما را از اخبار، نشانه‌ها و حوادث‌ پیش‌ از قیامت‌ (ظهور) خبردار کنم‌؟

سلمان‌ ـ که‌ از همه‌ به‌ ایشان‌ نزدیک‌تر ایستاده‌ بود ـ گفت‌: بلی‌ یا رسول‌الله!